Wednesday, June 1, 2011

Kenali Harga emas tempatan dan harga emas antara bangsa.

Harga emas terbagi kepada dua harga,harga Industri dan Harga Public Open.Harga Industri adalah harga perkilangan dan harga pertukangan yang dikawal oleh harga tempatan Chuan Hing Long (CHL). Sedangkan harga Public Open adalah harga yang kebanyakan orang ramai tahu seperti harga bank,Ar-rahnu,kedai emas, kadai pajak dan ejen-ejen yang bergiat dalam perniagaan emas, sedikit perbezaan pada harga Public Open yang tidak selaras antara harga si A dengan harga si B,ianya bergantung pada masing-masing keuntungan atau system yang di persetujui,tetapi harga kenaikan semasa tetap mengikut harga besar antara bangsa.

Harga antara bangsa adalah harga kawalan emas Dunia,harga yang di open adalah belum lagi termasuk premium atau belum lagi harga yang telah terbentuk. Sebagai Contoh "cuba anda cari  harga yang tertera seperti di kitco.com " anda tak akan dapat membeli dengan harga tersebut, itu adalah harga besar atau digital price antara bangsa.

Harga yang dijual untuk pasaran semasa adalah mengikut markup atau keuntungan pada barang tersebut,seperti emas perhiasan ianya dijual mengikut upah pembuatan,makin cantik ukiranya maka makin tinggi harganya,tidak seperti emas jongkong banyak didapati harga yang dijual adalah lebih kepada harga industri.

Sebenarnya artikel ini saya telah menerangkan pada tiap-tiap kursus perniagaan emas yang kami buat sebelum ini,banyak lagi ilmu yang berguna yang saya belum lagi share dengan anda, seperti bagaimana perkiraan harga emas semasa untuk barang baru dan perkiraan untuk emas terpakai,dan banyak lagi seperti cara-cara mengenali emas secara tradisional.

saya juga bersetuju untuk berjumpa dengan anda secara personal untuk sesi ilmu emas..jangan lupa layari website rasmi kami www.oneau.com.my

 

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers