Wednesday, June 1, 2011

Emas 916 vs Emas 999, mana lebih untung.

Bila sebut pasal pelaburan emas semua akan terfikir emas 999 atau 999.9 kenapa orang tak terlintas langsung pasal emas 916,bukan ke emas 916 kita boleh buat spread macam emas 999, sebenarnya sama je, janji logam tersebut adalah emas mesti ada nilainya sampai bila-bila,Harga emas 916 tetap mengikut kenaikan harga semasa, emas 999 naik emas 916 pun naik.

Kedai emas menjual emas 916 lebih kepada bentuk kemewahan, makin cantik bentuk emas tersebut maka makin mahal,tidak seperti emas 999 selalunya kita dapati dalam bentuk jongkong dan bentuk yang simple untuk emas perhiasan seperti design pasir dan gajah, ianya tidak memerlukan kos yang tinggi pembuatanya,mungkin faktor bentuk yang simple harganya rendah berbanding emas 916.

Tapi apa kata kalau emas 916 kita jadikan ia seperti emas 999,bentuk yang simple boleh juga disimpan sebagai aset dengan harga yang murah dan Spread yang rendah.seperti yang kami buat.

Kelebihan membeli emas 916 keluaran kami:


  • Harga kami jual adalah harga pemborong

  • Spread hanya RM8.00 sahaja.

  • Boleh dimasukan kemana-mana Ar-rahnu

  • Sambil menyimpan boleh juga memakai.

  • Senang dijual sesiapa sahaja boleh membelinya

  • Pasaran emas 916 terlalu besar,tidak seperti emas 999

  • sesiapa sahaja boleh memilikinya,bermula dengan saiz 10gram kami jual


Membeli emas 916 lebih murah berbanding membeli emas 999,Spread kedua-duanya adalah sama.Mana yang anda pilih?? sedangkan kedua-duanya sama .Apa itu Spread; Spread adalah perbezaan antara harga jual dan harga belian semula,makin tinggi spread maka lambat keuntunganya,makin rendah spread maka makin cepat keuntunganya.

Layari website rasmi kami www.oneau.com.my

 
 

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers