Monday, May 2, 2011

Osama Bin Laden Meniggal Dunia,Betul ke?

Media_httpwwwsimpanem_dzslg

Saya rasa terharu dan sedih bila dapat tau yang Osama Bin Laden telah meniggalkan kita, tapi biar macam manapun saya belum lagi yakin seratus peratus dia  meniggal Dunia,boleh dikatan "Iyer" dan boleh juga dikatakan "Tidak" Semuanya masih lagi dalam propanganda US,sebelum ini banyak kali juga US mengatakan yang Osama Bin Laden mereka tumpaskan tapi sebenarnya taktik kotor US untuk menjadi Wira Dunia (Watak Supermen) malah sebelum ini pernah ada satu gambar mayat yang mirip osama bin laden..ini adalah semasa pemerintahan regim Bush

Tetapi kalau Berita yang tersebar luas sekarang ini menjadi kenyataan hanya mampu kita kirimkan Alfatihah untuk beliau semoga rohnya dicucuri Rahmat Allah Swt.

Osama Bin Laden adalah salah seorang pejuang Islam yang langsung tidak gentar dengan kecanggihan senjata Amirika,Beliau juga sangat lantang mengkritik Barat dan menegakkan hak orang Islam.

Hari ini, dengan arah saya, Amerika Syarikat melancarkan operasi yang ditujukan terhadap sebatian yang, di Abbottabad, Pakistan. Sebuah pasukan kecil dari Amerika dilakukan operasi dengan keberanian luar biasa dan kemampuan. Tidak ada orang Amerika yang dirugikan. Mereka mengambil hati untuk mengelakkan korban awam. Setelah baku tembak, mereka membunuh Osama Bin Laden dan mengambil hak asuh dari tubuhnya.

Percakapan Presiden Barack Obama, Mei 1, 2011 (Bahasa Malaysia)



Media_httpwwwsimpanem_ahulh


 


Menurut suber yang dipetik dari pada Wikipedia "Tentera AS telah menembak mati Osama Bin Laden di daerah perkapungan AbbottabadPakistan dan kemudian jasat beliau sudah dikenal pasti oleh ujian DNA


Pada tarikh 1 Mei 1945, Jerman mengumumkan bahawa Adolf Hitler sudah mati,sekutu di Eropah semasa Perang Dunia II. Itu tarikhyang sama kematian Osama, Presiden Obama mengumumkan kematian pemimpin Al-Qaeda dan pengganas antarabangsa.

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Followers